SOBRE LA MEMÒRIA ECONÒMICA DE LA LOMCE
(per què díuen que no és costosa?)
D’un temps ençà no es parla del dret a
l’educació sinó de l’educació com servei a la comunitat; i la tendència actual
és privatitzar els serveis, o com es diu ara, externalitzar.
Observant la
memòria econòmica que presentà el 'Ministerio', es confirma que la LOMCE , obrint les portes a
la separació de l’alumnat des del primer cicle de la Secundària Obligatòria ,
trenca l’equitat del sistema, el principi d’educació inclusiva i el d’igualtat
d’oportunitats.
Quan venim d’una retallada dels pressupostos en
educació de 4.000 milions d’euros, i es diu que la inversió en la nova llei
serà de 408 milions d’euros, s’entén el comentari de Montserrat Gomendio,
Secretària d’Estat d’Educació i número dos del "Ministerio", quan diu
que l’aplicació de la LOMCE
seria "poco costosa".
Analitzem els diversos conceptes de la memòria i
te’n adones que les partides no van destinades a lluitar contra el fracàs
escolar ni a l’objectiu d’assolir un ensenyament compensador de desigualtats;
no van a potenciar els reforços als alumnes amb més necessitats, a reduir el
nombre d’alumnes a l’aula, ni a fomentar programes de millora de l’aprenentatge
i el rendiment (dels quals parla la
Llei però a cost zero). Aquests 408 milions van a reformes
que segreguen, com són:
- Avançar els itineraris a 3er. de l’ESO.
- Separar, al darrer curs d’aquesta etapa
obligatòria, els alumnes que aniran a cicles formatius de FP dels que es
dirigiran al Batxillerat.
- Implantar el
que s’anomena FP Bàsica, per alumnes de 14/15 anys, que no faran ni Batxillerat
ni Formació Professional.
Si observem com es redueixen les partides
corresponents als batxillerats les previsions són de 15 milions menys el primer
any, 61 milions menys el segon i fins a 91’7 milions la reducció corresponent
el tercer any.
Aquestes reduccions només es poden aconseguir
traient plantilles de l’etapa - es parla de 4.900 professors menys - i pèrdua
de condicions laborals (mantenint actuals hores lectives setmanals, l’augment
de ràtios i cobrir les substitucions amb professorat del propi centre)
Es considera que si els centres s’especialitzen en
determinades modalitats de batxillerat, mitjançant "programes de
qualitat", es fomenta la competència entre els instituts i es poden
definir altres perfils de llocs de treball, amb professorat més polivalent, es
pot prescindir de 2.300 docents. Altres 2.600 professors no són necessaris si
les quatre modalitats de batxillerat (Ciències, Humanitats, Socials i Arts)
ofereixen menys optatives.
Després d’aquesta anàlisi, afegida a altres raons
denunciades anteriorment: Llei centralista, contraria a l’actual model
d’ensenyament en català i plegada a les exigències de la jerarquia
eclesiàstica, fa que en defensa de les condicions laborals de les treballadores
i treballadors de l’ensenyament, i d’una educació de qualitat amb l’equitat com
a objectiu, No us sembla normal que FETE-UGT mostri el desacord més absolut amb els plantejaments de la LOMCE i reclami la seva
retirada.?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada