divendres, 26 d’agost del 2016


Docents d’origen estranger, la solució?

Quan des del 2011 no s’han convocat oposicions a Ensenyament, sembla una broma de mal gust que el Secretari d’Igualtat, migracions i ciutadania, Sr Oriol Amorós, davant la noticia que Girona és la província espanyola amb major percentatge d’alumnat estranger, seguida per Lleida, digui que una mesura a prendre podria ser “tenir mestres i professors d’origen estranger”.

El que es necessita és que, amb independència de  si el personal sigui estranger o del país, mentre compleixi els requissits que exigeix la mormativa vigent per accedir a la funció docent, els centres tinguin recursos humans que donin resposta a la realitat de les aules  i una formació del professorat que s’adequií a les necessitats dels alumnes, en particular als qui presenten majors dificultats d’aprenentatge.

Parlar de tenir professorat estranger, i canviar normatives per a fer-ho possible,  es “tirar pilotes fora” i amagar la realitat d’una manca de finançament.

A Catalunya  es destina al voltant del 4’18% del PIB (darreres dades aportades per l’INDESCAT) a l’ensenyamen; lluny de les previsions de la Llei d’Educació  (LEC) del 2009 que en la seva Disposició final segona assenyalava: “El Govern, a fi d’assolir els objectius d’aquesta llei, ha d’incrementar progressivament els recursos econòmics destinats al sistema educatiu i, prenent com a referència els països europeus que excel·leixen en educació, ha de situar progressivament durant els propers vuit anys la despesa educativa a l’entorn, com a mínim, del 6% del producte interior brut”.

Per  a què ens entenguem, d’acord amb els objectiu de la LEC (i que el partits avui al govern signaren) la despesa a l’ensenyament, pel proper 2017 hauria de ser de 12.536’6 milions d’€, quan els actuals pressupostos, prorrogats del 2015, destinen 4.442’5 milions (un de cada tres € dels que s’havien previst)
 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada