dilluns, 2 de maig del 2016

Nomenaments: Cal evitar “males pràctiques

El Decret de Plantilles autoritza que fins a la meitat dels llocs de treball docents d’un centre  puguin tenir un perfil. Llocs definits com específics que poden ser estructurals o temporals.

El Departament ha presentat la resolució per
 
 adjudicar destinacions provisionals pel curs 2016-
 
2017 que defineix  9  perfils professionals (aquest
 
 curs  havia quatre tipus diferents)

A partir del 18 de maig  les direccions poden formalitzar les propostes de nous llocs estructurals justificant la petició amb  “còpia de la part del document que mostri la necessitat de transformar el lloc (PEC, Projecte direcció, Pla Anual ...”
La normativa no marca terminis, ni obliga a la
direcció  comunicar al claustre i al consell escolar
la transformació d’un lloc ordinari en un
d’específic.
En cas de rebre l’autorització, del 16 al 29 de juny les direccions poden fer propostes concretes (no necessàriament, les poden deixar per a què s’adjudiquin en al fase d’elecció entre el personal que compleixi els requisits)


Pels docents que participin obligatòria o voluntàriament en el procés d’adjudicacions d’estiu, hi ha  uns terminis per a fer la sol·licitud:
·       Funcionari de carrera del 18 al 31 de maig
·       Interins: del 2 al 14 de juny.
 
En aquest procés d’elecció o d’adjudicació d’ofici es cobriran els llocs ordinaris i aquells llocs estructurals no adjudicats en la fase de “a proposta de la direcció” (els llocs específics han d’haver estat demanats  explícitament.)


Conscients de la importància d’una gestió objectiva i transparent, hem de reclamar que el Departament sigui exigent a l’hora d’acceptar la modificació d’un lloc de treball, es faci d’acord  amb el Projecte Educatiu del Centre i el Projecte de Direcció i un cop acceptada es publiqui el llistat de llocs estructurals i temporals, amb definició dels perfils corresponents en al web del Departament d’Ensenyament  per tal que el professorat que tingui els requisits pugui participar en el procés de selecció.
Cal evitar “males pràctiques” contràries a una gestió transparent, que generen arbitrarietat i afavoreixen l’amiguisme. Els nomenaments del professorat  s'han de fonamentar en els principis de la Funció Pública de mèrit, capacitat i publicitat.
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada