Nomenaments: Cal
evitar “males pràctiques”
El Decret de Plantilles autoritza que fins a la meitat dels llocs de treball docents d’un centre puguin tenir un perfil. Llocs definits com específics que poden ser estructurals o temporals.
El Departament ha
presentat la resolució per
adjudicar destinacions provisionals pel curs
2016-
2017 que defineix 9 perfils professionals (aquest
curs havia quatre tipus diferents)
A partir del 18 de maig les direccions poden formalitzar les propostes de nous llocs estructurals justificant la petició amb “còpia de la part del document que mostri la necessitat de transformar el lloc (PEC, Projecte direcció, Pla Anual ...”
direcció
comunicar al claustre i al consell escolar
la transformació d’un lloc
ordinari en un
d’específic.
Pels docents que participin obligatòria o voluntàriament en el procés d’adjudicacions d’estiu, hi ha uns terminis per a fer la sol·licitud:
· Funcionari
de carrera del 18 al 31 de maig
· Interins:
del 2 al 14 de juny.
En aquest procés
d’elecció o d’adjudicació d’ofici es cobriran els llocs ordinaris i aquells
llocs estructurals no adjudicats en la fase de “a proposta de la direcció” (els
llocs específics han d’haver estat demanats
explícitament.)Conscients de la importància d’una gestió objectiva i transparent, hem de reclamar que el Departament sigui exigent a l’hora d’acceptar la modificació d’un lloc de treball, es faci d’acord amb el Projecte Educatiu del Centre i el Projecte de Direcció i un cop acceptada es publiqui el llistat de llocs estructurals i temporals, amb definició dels perfils corresponents en al web del Departament d’Ensenyament per tal que el professorat que tingui els requisits pugui participar en el procés de selecció.
Cal evitar “males pràctiques” contràries a una gestió
transparent, que generen arbitrarietat i afavoreixen l’amiguisme. Els nomenaments del
professorat s'han de fonamentar en els principis
de la Funció Pública
de mèrit, capacitat i publicitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada