Selecció de les
direccions dels centres educatius.
Una autonomia “vigilada”?
S’ha iniciat el procés per seleccionar les direccions dels
centres educatius de Catalunya el mandat de les quals acaba el proper 30 de juny i han decidit no
demanar la renovació automàtica.
Pel que fa a les comarques de Lleida s’han publicat vacants
en 2 Centres d’Adults, 6 Zones Escolars Rurals, 1 Institut i 53 Escoles. Des del passat dia 11 i fins al 27de març s’ha obert el termini per a què els candidats presentin sol·licitud a participar al concurs de mèrits convocat
Els candidats i candidates ha de complir el següents
requisits:
1.
Tenir
una antiguitat d’almenys 5 anys de funcionari de carrera .
2.
Haver
exercit almenys 5 anys de docència directa en un centre.
3.
Presentar
un projecte de direcció.
(Nota: Els requisits 1 i 2 no són exigibles per participar en
escoles de menys de 8 unitats i per a les Zones Escolars Rurals)
Es crearà una Comissió de selecció presidida per
l’Inspector/a del centre, formada per:
·
1
representant consell escolar (ni docent, ni alumne)
·
3
docents escollits pel claustre
La Comissió farà una valoració dels candidats en 2 fases
eliminatòries
·
1ª
.- Es valorarà les competències i l’experiència
·
2ª.-
Es valorarà el projecte de direcció
Si no hi ha candidats o la comissió no escull cap dels
sol·licitants, es nomenarà un director/a per 1 any.
La vigència del nomenament serà a partir del proper 1 de
juliol.
Aquesta convocatòria, feta en aplicació de la LOMCE
i contrària a la Llei d’Educació de Catalunya, la podem considerar un pas enrere al principi
d’autonomia de centre pregonat per la consellera Rigau. Un autonomia ”vigilada”, des
del moment que treu la majoria per escollir la direcció, que fins ara tenia la
comunitat educativa del propi centre (pares/mares, docents i Personal d’Administració
i Serveis), en benefici dels 5 representants de l’administració (aliens al
centre). I més quan el nou sistema canvia l’anterior, en què es nomenava una
persona externa i de forma provisional, només quan no hi havia cap candidat o
candidata del propi centre.
Hauríem d' exigim dels responsables del Departament
d’Ensenyament que de la mateixa manera que, amb el Decret de Direcció dels
centres educatius públics, sovint ens recorden: “La direcció representa
ordinàriament l’Administració educativa en el centre”(article 5.1); no oblidin
el 5.3 del mateix Decret: “La direcció d’un centre públic representa el centre
davant totes les instàncies administratives i socials”.
Decret de Direcció que emana de l’article 142.4 de la Llei d’Educació de Catalunya (LEC),
“Correspon al director
o directora les funcions de
representació següents:
a)
Representar al centre
b)
Exercir la representació de
l’Administració educativa en el centre.
c)
Presidir el consell escolar, el
claustre del professorat i els actes acadèmics del centre.
d)
Traslladar les aspiracions i les
necessitats del centre a l’Administració educativa i vehicular al centre els
objectius i les prioritats de l’Administració”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada