dijous, 12 de març del 2015


 
COM PREVEURE TRANSTORNS D’APRENENTATGE
Es tracta d’un pas més en la prevenció dels trastorns d’aprenentatge”. 
 
Així justifica la consellera Rigau la decisió del Departaments d’Ensenyament de sol·licitar un informe pediàtric dels alumnes de 3 anys, per escolaritzar-los en centres de màxima complexitat (definits d’eixa manera per la realitat socioeconòmica i laboral de les famílies i l’alt percentatge d’alumnat amb necessitats específiques).
 
Per què s’exigeix aquest informe només a l’alumnat de centres d’aquestes especials dificultats? Per què  no a tots?
 
Curiosa manera de prevenir trastorns d’aprenentatge quan al mateix temps es complica a les famílies accedir a una plaça  d’escola bressol; - treuen dels pressupostos de la Generalitat les partides corresponents al 0-3 anys -, essent  una etapa educativa que  ajuda a lluitar contra la desigualtat  i afavoreix la cohesió social.
 
És a les “llars d’infants”, al 0-3, on els professionals detecten les mancances inicials i, des d’aquestes edats primerenques, es pot actuar amb més eficàcia.
 
Ja entrant en  la 2ª etapa infantil (3-6 anys) i  les obligatòries i postobligatòries: Si es vol prevenir trastorns d’aprenentatge, el que cal és augmentar plantilles i  desdoblar  grups; reduir el nombre d’alumnes a les aules; afavorir l’atenció individualitzada i l’atenció a la diversitat. Amb l’objectiu d’ un ensenyament més personal, adaptat a l’alumne i que tingui a l’abast  el personal de suport a les seves necessitats (suport, molt del qual, s’ha perdut en aquest anys de retallades)
 
 És per això que des de la Federació de Treballadors de l’ensenyament, la FETE-UGT,  continuarem amb la reivindicació dels orientadors escolars,  educadors, auxiliars d’educació especial, tècnics d’educació infantil, integradors socials, fisioterapeutes, logopedes i tècnics sanitaris als centres educatius. Reforços educatius que ajudin  a preveure trastorns d’aprenentatge
 

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada