COM PREVEURE TRANSTORNS D’APRENENTATGE
“Es tracta d’un pas més en la prevenció dels trastorns
d’aprenentatge”.
Així justifica la consellera Rigau la decisió del
Departaments d’Ensenyament de sol·licitar un informe pediàtric dels alumnes de
3 anys, per escolaritzar-los en centres de màxima complexitat (definits d’eixa
manera per la realitat socioeconòmica i laboral de les famílies i l’alt
percentatge d’alumnat amb necessitats específiques).
Per què s’exigeix aquest informe només a l’alumnat de
centres d’aquestes especials dificultats? Per què no a tots?
Curiosa manera de prevenir trastorns d’aprenentatge quan al
mateix temps es complica a les famílies accedir a una plaça d’escola bressol; - treuen dels pressupostos
de la Generalitat
les partides corresponents al 0-3 anys -, essent una etapa educativa que ajuda a lluitar contra la desigualtat i afavoreix la cohesió social.
És a les “llars d’infants”, al 0-3, on els professionals
detecten les mancances inicials i, des d’aquestes edats primerenques, es pot
actuar amb més eficàcia.
Ja entrant en la 2ª
etapa infantil (3-6 anys) i les
obligatòries i postobligatòries: Si es vol prevenir trastorns d’aprenentatge,
el que cal és augmentar plantilles i
desdoblar grups; reduir el nombre
d’alumnes a les aules; afavorir l’atenció individualitzada i l’atenció a la
diversitat. Amb l’objectiu d’ un ensenyament més personal, adaptat a l’alumne i
que tingui a l’abast el personal de
suport a les seves necessitats (suport, molt del qual, s’ha perdut en aquest
anys de retallades)
És per això que des
de la Federació
de Treballadors de l’ensenyament, la FETE-UGT ,
continuarem amb la reivindicació dels orientadors escolars, educadors, auxiliars d’educació especial,
tècnics d’educació infantil, integradors socials, fisioterapeutes, logopedes i
tècnics sanitaris als centres educatius. Reforços educatius que ajudin a preveure trastorns d’aprenentatge
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada