Donar
garsa per perdiu (o mareando la perdiz)
La consellera Ruiz
ha encarregat a un grup d’experts el disseny d’un sistema educatiu “sense
restriccions pressupostàries ni normatives” i, afegeix el secretari de
Polítiques Educatives, Antoni Llobet: “cal saber on hem d’anar”.
i “amb el marge que tinguem ho farem”.
Els experts podrien
adaptar a la realitat actual els documents de la Conferència d’Educació
de la consellera Carme Laura (CiU) del 2002; els del Pacte Nacional per
l’Educació de la consellera Cid (ERC) del 2006 i els que s’aportaren amb la Llei d’Educació de Catalunya,
del conseller Maragall (PSC) del 2009.
Trobaran propostes,
molt avançades respectes al que s’està fent, no desenvolupades perquè no s’han
esmerçat els diners que la llei preveia.
A Catalunya es destina al voltant del 4’18%
del PIB (darreres dades aportades per l’INDESCAT) a l’ensenyament; lluny de les
previsions de la Llei
d’Educació (LEC) del 2009 que en la seva
Disposició final segona assenyala: “El Govern, a fi d’assolir els
objectius d’aquesta llei, ha d’incrementar progressivament els recursos
econòmics destinats al sistema educatiu i, prenent com a referència els països
europeus que excel·leixen en educació, ha de situar progressivament durant els
propers vuit anys la despesa educativa a l’entorn, com a mínim, del 6% del
producte interior brut”.
Per a què ens entenguem, si els pressupostos del 2016 (prorrogats dels
anteriors) destinen a Ensenyament 4.442’5 milions d’€; els del proper any, d’acord
amb la LEC ,
s’hauria de triplicar la quantitat fins arribar als 12.536’6 milions d’€ (el 6%
del PIB).
Així que no continuïn
“donant garsa per perdiu” ni entretinguin al personal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada