Discursos que no
encaixen amb l’acció de govern
Quan
els responsables del Departament parlen
d’inici normal del curs escolar, hem de dir que, en tot cas, és una normalitat fruit de la tasca i la professionalitat d’uns docents i uns
equips directius, malgrat totes les dificultats burocràtiques i de gestió.
Pensen que acceptarem com a normal que hi hagi 962 alumnes més amb el mateix
nombre de professorat que el curs passat (4660 docents)?.
No
hem d’oblidar que el curs passat van haver 1.500 alumnes nous i es van perdre
150 llocs de treball docent. En dos anys hi ha hagut un augment de 2.462 alumnes i a l’hora una reducció neta
de 150 docents (els que es van perdre el curs 2012-2013 i enguany no s’han recuperat).
Aquesta
realitat fa que el nombre d’alumnes a aula sigui elevadíssim en molts centres (
no podem parlar de qualitat educativa quan en una aula trobem 28-30 alumnes de
3 anys o de 1er. de Primària (en ple
procés d’aprenentatge de la lectoescriptura).
Sense
oblidar que al professorat, en aquests dos darrers anys se li ha afegit més
hores d’atenció directa a l’alumnat; perdent aquell temps tan necessari
de coordinacions i de preparació de classes.
El
més greu és la pèrdua de molts recursos humans que possibiliten desdoblaments
de grups, atenció individualitzada i a la diversitat, aules d’acollida o unitats de suport.
Recursos
que són garantia de qualitat i
necessaris per anar cap a una educació inclusiva.
Que
els centres educatius perdin aquests suports es contradiu amb les paraules de
la conselllera Rigau que manifestava
públicament com un dels principals reptes del seu Departament era assolir “l'èxit escolar amb els alumnes amb més
dificultats" .
Tot
i que no ens ha d’estranyar ja ens tenen acostumats a que els discursos no encaixin amb la seva acció de
govern.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada