Cal una major transparència en adjudicacions a
interins i substituts
El dilluns 2 de
setembre tots els centres educatius obriran les seves portes.
Personal docent,
d’Administració i Serveis continuaran les tasques iniciades abans del període
vacacional: Coordinacions, organització del nou curs,... desenvolupament de les
proves extraordinàries pels alumnes de Secundària i Batxillerat que no van
superar matèria al passat juny. En definitiva, posaran les basses per a què el
començament dels curs escolar es faci amb la major normalitat possible.
El proper 12 de
setembre iniciaran les classes l’alumnat d’Infantil i Primària; el 13 arribarà
el de Batxillerat i FP (Cicles Formatius
de Grau Mitjà); serà 19 quan comencin les i els de Cicles Superiors de FP, d’Ensenyaments
Específics (esports, activitats plàstiques i musicals), també les Aules de Formació d’Adults.
Temps hi haurà per
fer la valoració d’aquest inici de curs, tant pel que fa a la qualitat del
servei, com a les condicions laborals des treballadors i treballadores del
sector.
Pel que fa a
plantilles, si es confirmen les paraules de la Consellera en el sentit
que no hi haurà noves retallades de professorat, ens trobarem amb un total de
7.000 docents: 5.556 a
l’àmbit de la Pública
i 1.444 a
la Concertada
(hem de recordar que el curs passat es
va reduir la plantilla en gairebé un 5% (es van perdre 243 docents a la Pública i 81 a la Concertada ).
Divendres 30 d’agost
hi haurà un nou procés de nomenaments de personal interí i de substitucions. (alguns
interinatges ja es van cobrir a finals de juliol) i el proper 9 de setembre la
segona tanda
Un cop més l’actual
procés telemàtic de nomenaments no
facilita el seguiment de les adjudicacions, la qual cosa implica la
indefensió del personal interí/substitut.
Hi ha altres
sistemes telemàtics més transparents; vet aquí una proposta:
- Ensenyament faci públic, abans del procés d’adjudicacions, els llocs de treball pendents de cobrir, amb definició del tipus de jornada (complerta, mitja jornada, 1/3 de jornada,...) de cadascun d’ells i durada prevista del contracte.
- Amb tota la informació a l’abast, l’interí/substitut ordena els llocs vacants en funció dels seus interessos.
- El Departament fa l’adjudicació d’acord amb les peticions realitzades i l’ordre que ocupi l’interí/substitut dins la borsa de treball.
L’aplicació
d’aquesta proposta, que ara s’utilitza
per als llocs de difícil cobertura i es generalitzaria a totes les vacants, milloraria la
transparència del procés i facilitaria
la possibilitat de reclamar.
Imatges com aquesta, nomenaments presencials, són passat. Ara el que cal és una major transparència
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada