dimarts, 16 de febrer del 2016


L’avaluació,  per consolidar un nou estadi (sexenni)
 
Aquests dies  s’observen diversos titulars de premsa del tipus: “els professors més implicats en al feina cobraran més” (Diari Ara); “Els professors catalans tindran més sou si demostren que són innovadors” (Diari El Periódico).....

Titulars, amb ampli ressò als claustres i a les xarxes mediàtiques,  resultat de la nota de premsa del Departament d’Ensenyament, amb data 15 de febrer, sobre la publicació al DOGC d’una ordre de modificació del procediment per assolir nous estadis (sexennis).
 
 
L’ordre estableix que per consolidar un nou estadi es pot sol·licitar que es valori  els resultats de l’avaluació del centre i/o  de l’exercici docent; essent una decisió totalment voluntària de l'ensenyant.

Els deu crèdits que es necessiten s' assoleixen: 1 per any treballat, i la resta, deixant de banda la puntuació que voluntàriament es pot aconseguir per l'avaluació del centre o la tasca docent, mitjançant tutories,   coordinacions i altres   responsabilitats; també participant en cursos  de formació permanent i  en  activitats diverses com colònies,....)

Tota la informació es pot trobar a l’enllaç:

És molt important que en preveure la data d'un nou estadi s'aporti la sol·licitud de reconeixement  abans del seu compliment (al voltant de tres mesos) i així evitar la penalització que es produeix si es presenta a posteriori

Hem de ser conscients que l’actual procediment canviarà ben aviat. En aplicació de la LEC, abans del 17 de juliol del 2017 s’ha de passar del sistema d’estadis (sexennis) al de "graus". La LEC preveu un màxim de 7 "graus" a assolir cada 5 anys.

Sobre el nou sistema per consolidar el "grau" i les quantitats que implicarà haurem d’estar atents; no hem d'oblidar que la LEC assenyala l’avaluació com a requisit per a la promoció docent i potser aquella valoració ja no serà voluntària. i segur que dóna per a un altre article.

En qualsevol cas, FETE-UGT s’oposa a vincular les retribucions dels docents a l’avaluació i el rendiment de l’alumnat en el que, a més de la tasca docent, intervenen molts altres factors i variables.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada